مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 09:252020-12-02پزشكي

مشاوره ژنتیک از تولد نوزاد معلول پیشگیری می کند؟


مدیرکل بهزیستی گیلان، با بیان اینکه انجام به موقع مشاوره و آزمایش ژنتیک از تولد یک معلول یا تبدیل معلولیت های متوسط به شدید پیشگیری می کند، - ایسنا/گیلان مدیرکل بهزیستی گیلان، با بیان اینکه انجام به موقع مشاوره و آزمایش ژنتیک از تولد یک معلول یا تبدیل معلولیت های متوسط به شدید پیشگیری می کند، افزود: جلوگیری از متولد شدن نوزاد معلول بار زیادی از وضعیت اجتماعی و اقتصادی جامعه را کم می کند.

بیماری ها، حوادث و سوانح، نواقص ژنتیکی و مادرزادی و بلایای طبیعی که همواره انسان با آنها دست و پنجه نرم می کند، عامل بروز معلولیت هاست، اما عامل نیمی از معلولیت ها از جمله نابینایی ها، ناشنوایی ها و موارد عقب ماندگی ذهنی شدید به دلیل اختلالات ژنتیک است.

بیشتر معلولیت های ایجاد شده در فرزندان عاملی ژنتیکی دارد و همین امر می تواند اهمیت مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج را بیان کند.

بهترین زمان برای انجام مشاوره ژنتیک قبل از عقد است، اما در مراحل بعدی هم افراد می توانند از مشاوره ژنتیک استفاده کنند، یعنی قبل و حتی در حین بارداری هم می توان اقدام به مشاوره کرد؛ حتی اگر خانواده دارای فرزند باشند، برای فرزند بعدی می تواند مشاوره ژنتیک بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاوره ژنتیک از تولد نوزاد معلول پیشگیری می کند؟

مشاوره ژنتیک از تولد نوزاد معلول پیشگیری می کند؟